Profetiskt: Pastor Brian 18/4 FUNDERA

<< Tillbaka

MINA TANKAR

Ibland är det bra att bara luta sig tillbaka och fundera. Sedan 1948 har världen genomgått betydande förändringar. Israel föddes på nytt, det återupplivade Romerska Imperiet föddes på nytt, den teknologiska explosionen, världsintegration, återuppstånden bibelprofetia, kyrkans avfall, och så mycket mer. År 1948 var en avgörande milstolpe för världen, och det hände inte av en slump. Gud förde 1948 års generation in i ändetiden med syfte att sända Sin Son tillbaka. Bibeln säger att när fikonträdet börjar knoppas, och löven spricker fram, så kommer den generation som ser det hända inte att förgås förrän allt är uppfyllt. Vi undrar ofta vad en generation är. Det skulle bara kunna vara den genomsnittliga livslängden en person har under den tiden, vilket är runt 70-80 år för vår moderna värld. Det verkar som om 1948 års generation är den generation som kommer att få se Herren komma åter.

Sedan 1991 har vi haft Madridkonferensen, Osloavtalet (1993-2000), Barcelonaprocessen 1995, Camp Davidsamtalen 2000, Vägkartan för Fred under president Bush, och den Europeiska Grannskapspolicyn (ENP) 2007. Vi har haft Bill Clinton, George Bush, Yitzhak Rabin, Ariel Sharon, och så många andra, som har försökt att få till fred. Den man som förblivit konstant är Javier Solana, och ur vissa avseenden Tony Blair. Alla människans fredsansträngningar kommer bara att löna sig när Gud tillåter det. Han har allt under kontroll.

Slutligen, sedan 2008 har vi sett en allvarlig ekonomisk härdsmälta, ett totalt avståndstagande av många från Jesus Kristus, ett accepterande av allt som är anti-Gud, en amerikansk president som vägrar att besöka Israel och respektera det judiska ledarskapet, stora jordbävningar på olika platser, historiska tsunamis (den andra sedan 2004), kärnreaktorhaveri, och jag skulle kunna fortsätta. Födslovärkarna intensifieras. Världen kan komma att föda fram en palestinsk stat så tidigt som i september, men Gud dömer jorden, och kommer att utverka sin vrede, efter den stora vedermödan, då Jesus Kristus kommer tillbaka.

Jag vet fortfarande inte vad UFO:t i Jerusalem handlade om, eller om september kommer att medföra stora profetiska födsloverkar, men vi ska inte utesluta att Gud kan ha något i görningen. Vi skulle mycket väl kunna befinna oss nära mitten av den 70:e årsveckan. September kommer att säga oss mycket, men innan dess kan vi ha tecken som leder oss till slutsatsen att vi har tiden för Jacobs vedermöda inför oss. Var vid gott mod, Jesus dog på fredagen för att uppstå 3 ½ dagar senare på söndagen. Så kommer det att vara i de sista dagarna, Förödelsens Styggelse kommer att inträffa, och efter 3 ½ år kommer världen att se sin återuppståndelse i Kristi Tusenårsrike. Det känns som om det var torsdag, kvällen för den sista (nattvards)måltiden. Dagen är snart här, och Jesus gästade helvetet mellan fredag och söndag – helvetet kommer att gästa oss mellan den Stora Vedermödan och tills Jesus kommer för sin kyrka – men fatta mod, för Han har besegrat helvetet.
// Broder Brian

________________________________________________________________________________________