Vittnesbörd & Uppenbarelser - Dom över Guds hus

<< Tillbaka

Uppdaterad 18/10-2015 efter det att saker mognat fram och förståtts under vägens gång........

Elvor och jag har haft en del profetiska drömmar och syner ibland så ligger de där och mognar och man ber till Gud om uttydningen på dem.

Precis så har det varit med den drömmen Herren gav mig en natt för ca 12 år sedan. Drömmar som Gud tycker är viktiga och som han vill att vi skall komma ihåg är det en speciell atmosfär över. Den här drömmen har mognat fram genom tiden och samtidigt så har utvecklingen i kristenheten visat oss att det här är vad Gud vill ge sitt folk till varning just nu. Det är därför uppdateringen kommer idag 18/10 - 15

Jag vet att det finns många som med tårar beser vad som är på gång i kristenheten. Vart har uppenbarelsen i ordet tagit vägen var är ödmjukheten och bönen? En del som nu kontaktar oss säger till vilken församling ska vi gå vi får ingen mat längre.

Vi försöker att predika hela Guds rådslut men gör du det idag så kommer du att få möta motstånd. Vi visste redan när vi började att predika att vi skulle möta motstånd från människor som skulle försöka stoppa vår förkunnelse på olika sätt. Därför måste man ha sin trygghet i Gud och inte i någonting annat. Om du predikar hela Guds rådslut så kommer han också att ta hand om dig.

Tilltalet när vi startade den här sidan var ju: Men mitt ord bär inte bojor! Gud öppnar alltid vägar för sitt eget ord att komma fram på ett eller annat sätt.

Vi vet att vi har fått många förbedjare så vi har fått mycket nåd och vi önskar att ljuset som kommer skall få vara en välsignelse och ögonöppnare för andra så Guds Rike kan spridas. Tack alla ni som ber för oss och orden som förmedlas på sidan. Ni som är med och ber kan få glädja er åt resultatet av Guds nåd.

Mail som strömmar in även från andra länder. Vad sägs om detta från vårt grannland Danmark som kom för ett par dagar sedan jag låter honom vara anonym.

Hej Janne och Elvor - Ville bara skicka en tack hälsning från Kastrup i Köpenhamn, och tacka för er Mycket starka och välsignade undervisning! Det er super gott att ni lägger ut undervisning på er hemsida som man kan ladda ner och lyssna på, det är verkligen välsignande! Jag vet av både från mig själv och av andra i min omgivning att det är ett stort behov av framför allt undervisning om de sista tiderna. Er undervisning på hemsidan om ändens tid och Jesu snara tillkommelse har varit en riktig ögonöppnare för mig. Så fortsätt att välsigna även oss danskar med denna starka undervisning Gud välsigne er!

Det märkliga är att Herren sa när vi reste runt i Sverige på 90 - talet att er tjänst kommer även att få beröra människor i andra länder. Gör man bara vad Gud säger så uppfyller han också allt vad han lovar.

DRÖMMEN!

En natt drömde jag att vi befann oss utanför (Med ryggen mot källardörren och började gå framåt) till ett gammalt hus (Mormor och Morfars) bilden blev lite ljusare och jag fick se en vingård. (De hade flera hundra vinbärsbuskar) Ut ur vingården kom ormar emot med ett konstigt sken, de såg ut som om de var snälla och jättesöta. Plötsligt så fick vi se igenom deras täckelse och se deras rätta natur. Då blev de arga och högg efter våra ögon men vi tog dem i svansen och slängde iväg dem från oss. När dessa söta snälla ormar avslöjades så var det huggormar med ett tydligt zigzag mönster på ryggen.

Obs! ibland väver Herren i saker som kan tyckas var obetydliga men som har en stor betydelse. Att det står att vi befann oss: Utanför Mormor och Morfars gamla hus med ryggen mot källar dörren och började gå framåt. I den informationen från Gud fanns någonting som hänt nu som jag inte kan berätta öppet om (känsligt = dödsfall) Det fanns alltså en tidsangivelse inbakat i budskapet som: När det händer så .....

De såg alltså ut att vara ljusets budbärare men vi fick se rakt igenom deras ljussken och såg att det var huggormar. Deras tillhåll var i den mörka vingården. De tålde inte ljuset de väste och ringlade in i mörkret så fort det kom en ljusstråle mot vingården. Nu öppnades en väg att vandra på. Den var smal men klart upplyst av ett ljus som kom ned från himlen och som lyste upp hela vägen.

Vi började nu att vandra på denna upplysta smala väg. En röst hördes från himlen: Jag skall visa er varifrån de här ormarna kommer! Jag fick sedan se hur en ljus hand sträcktes ner och öppnade upp en dörr in i den mörka vingården så att vi skulle kunna se vad som fanns där. Och det kommer jag aldrig någonsin att glömma.

In till vingården fanns ett stort område med torrt dött gräs. Den ljusa handen från höjden vek nu undan det torra gräset så att vi skulle kunna se vad som skedde där inne. Där ligger konturerna av en jättelik huggormshona som lägger ägg. Ut kommer massor av ormägg de kläcks och ut kommer massor av små huggormsungar. Så det var därifrån dessa huggormsungar kommer förstod vi då. Dessa som nu kom emot oss förklädda till ljusets budbärare. Satan är den som föder dem och allt sker i köttet. (Om du går till Jes 59 så står det mesta i den här drömmen)

Torrt dött gräs = Köttet

Jes 40:6  Hör någon säger: "Predika!" Och en annan svarar: "Vad skall jag predika?" "Allt kött är gräs och all dess härlighet är som blomster på marken.

Nu är vi tillbaka igen på den smala vägen men nu ökar plötsligt ljuset i intensitet det blir en tydlig och skarp linje mellan vingården i mörker och vägen vi vandrade på. Huggormarna som låg i gränslandet väste och stack sin väg när ljuset lyste upp stigen där vi gick. Efter ett tag kom det ner en stor lampa från himlen: Vi hörde en röst från himlen som sa: Titta här nu så skall ni få se! Lampan riktades in mot vingården i mörker och så slogs det på ett enormt ljussken.

Ljuskäglan var som ett intensivt lasersken och ormarna drevs bort från vingården av ljuset. De samlades tillsammans på ett mörkt område längre bort. Efter att detta exploderade allt i ljus och jag tror att Herren menade att tidpunkten var inne för Jesu tillkommelse.

Jag hörde i början på den här vägen en tydlig röst som sa: 1 Mos 3:15 Jag skall sätta fiendskap mellan dig och kvinnan och mellan din avkomma och hennes avkomma.

Och då får vi uttydningen av vad ormarna var: Ormens säd! (Skökan) Vi i det här fallet representerade ju något , kvinnans säd (Bruden) Det finns alltså en väg beredd och upplyst av Herren rakt igenom denna svåra tid.

UTTYDNING (MED UPPDATERING 18/10-2015

1 Pe 4:17 Ty tiden är inne för domen (Avskiljningen) och den börjar med Guds hus. Men om den börjar med oss vad skall då slutet bli för dem som inte lyder Guds evangelium? (Ljuset)

Joh 3:16 Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. 17 Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom. 18 Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn. 19 Och detta är domen: ljuset kom till världen och människorna älskade mörkret och inte ljuset, eftersom deras gärningar var onda. 20 Ty var och en som gör det onda hatar ljuset och kommer inte till ljuset, för att hans gärningar inte skall avslöjas. 21 Men den som lyder sanningen kommer till ljuset för att det skall bli uppenbart att hans gärningar är gjorda i Gud.

Idag 18/10 - 2015 måste jag med det nya ljus jag fått sedan drömmen förtydliga den.
Det fanns en händelse i drömmen jag skrev om ovan som gav en bestämd tid. Det som nu hänt vid källardörren till min Mormor och Morfas hus (Dödsfall tog mig mycket hårt) (Personligt budskap till oss alltså)

Men ormarna som då kom emot oss = villfarelsens andemakt som nu är lössläppt (2 tess 2) Vi ser idag de mest konstiga sker att dem som vi minst anade är på väg mot Rom. Det är den dom över Guds hus som pågår.