Profetiskt: Pastor Brian Nyhetsbrevet 26/8 -10

<< Tillbaka

NYHETSBREV FÖR SEPTEMBER

AUGUSTI

Som jag sagt tidigare, så bäddar augusti för hösten med en händelserik månad. Först, så startar fredsprocessen den 1 september med möten i Vita Huset, och så, den 2 september kommer det bli stor spektakelinvigning. Det rapporteras att denna invigning kanske inte ska äga rum i Washington DC, som först sagts, utan i Kairo, Egypten, eller Jerusalem, Israel. Jag misstänker Washington DC. Vore det inte intressant om fredsprocessen öppnas i Jerusalem, av alla platser. Rapporter pekar på att det inte finns mycket hopp för den nya fredsprocessen, eftersom bosättarrörelsen är det största hindret för fred. Satan vill inte att judarna ska återbefolka landet, så hans inflytande över världsmakterna förmår världseliten att tvinga Israel att frysa byggnationen i bosättningarna. Den 26 september, 2010, löper det nuvarande byggstoppet ut. Israeliska källor uppger att Israel inte vill förlänga byggstoppet, och palestinierna hotar att dra sig ur fredssamtalen om det blir så. Enligt Matteus 24, så kommer de judiska bosättarna i Judeen, det är området runt östra Jerusalem, att fly till bergen när Antikrist väljer dessa som de första han förföljer efter att han trätt fram i Jerusalem. Detta ska äga rum i mitten av Daniels 70:e vecka, enligt vad jag förstår. För det andra, så har Irans introduktion i kärnkraftens värld mötts av ljummet intresse från västvärlden. Enligt Hesekiel 38, så kommer världen att respondera avmätt på den kommande iransk/rysk/turkiska invasionen av Israel i den sista tiden. Det är vid den tiden som judarna kommer att upptäcka att Guds Son Jesus var deras Messias hela tiden. Deras ögon kommer att börja öppnas, och hedningarnas fulla antal gå mot sin fullbordan. Vi ser västvärldens ljumma respons som en möjlig upptakt till det stora Gog/Magog-kriget i framtiden. Jag misstänker att det iranska kärnprogrammet kommer att åsamka stor förstörelse i världen, och denna framtida förstörelse kan vara del av Uppenbarelsebokens andra sigill.

För det tredje, så fortsätter marginaliseringen av de evangeliskt kristna. En evangeliskt kristen är en som tror att den enda vägen till Gud är genom tro på Jesus Kristus och hans frälsnigsverk, och inte genom gärningar. En stor del av den kristna världen tror felaktigt och sorgligt nog, att ritualer och dagliga gärningar åstadkommer frälsning, men det gör de inte. I alla fall, så visar moskékontroversen vid Ground Zero det sanna uppsåtet hos inte bara den amerikanske presidenten, utan av hela regeringen. Franklin Graham, en ledande amerikansk evangelikal, och son till den välkände Billy Graham, tilläts inte delta vid en kristen tillställning, den nationella bönedagen, i början av maj. Regeringen pratar om religiösa rättigheter ur ena mungipan, när det handlar om moskébygge i New York. Mycket av sekulär media tar upp hur högerextrema fanatiker inte vill ha moskén, trots att den senaste statistiken visar att 51% av amerikanerna inte vill ha en moské vid Ground Zero. Eliten och regeringen har ingen kontakt med vanligt folk, vilket leder till tyranni. Detta visar att glidningen mot förföljelse blir mer och mer tydlig. Det är inte den amerikanska regeringens kampanj för islam som är oroande, utan deras huvudsakliga mål, att marginalisera och demonisera evangeliska kristna. Så småningom kommer den stora förföljelsen av de evangeliskt kristna i den stora Vedermödan att komma, efter att krig och ekonomiskt kaos förlamar jorden. Vi ser dagens frön för morgondagens förföljelse planteras av världseliten, och det kommer att påverka alla troende i Jesus Kristus på ett eller annat sätt.

SEPTEMBER

När oron i världen sprider sig, så kan september bli väldigt händelserikt. Jag kommer inte att upprepa vad jag redan sagt ovan, men håll koll på den viktiga roll Obama spelar i fredsprocessen för Mellanöstern, och håll koll på hur europeiska figurer som Tony Blair och Javier Solana kommer in i bilden. Iran försöker pressa fram sitt eget Harmageddon, och en dag snart, kommer Hesekiels profetior att bli verklighet. Kolla upp Psalm 83, Jesaja 17, och andra skriftställen, som kan komma ifråga, så att ni vet vad de handlar om. Det är inte bara den andliga delen av livet som kristna måste vara pålästa om, utan även den politiska utvecklingen.

MINA TANKAR

Gud förbereder inte bara aktörerna för profetian, de spelar redan nu sina roller. Vi väntar inte längre på att profetian ska hända, det händer nu i vår livstid. Vi kan inte förutsäga när Sonen ska komma, men vi kan ge ut varningen. Och när vi varnar om Hans återkomst, så får vi inte glömma det centrala budskapet om frälsning i Jesus Kristus. Gud vill visa Sin Härlighet genom oss, och för att det ska kunna ske, måste vi vara de Guds barn som Han vill. Så många av dem som sitter i kyrkan varje vecka spelar bara den roll de tror att de måste spela. Det finns inte mycket nöd för de förlorade längre. Vi bryr oss mer om kyrkans tekniska funkton än om kyrkans uppdrag att frälsa förlorade själar. I den ljumna kristenhet vi lever i, är det svårt att föreställa sig att väckelse skulle komma till kyrkobyggnaden. Som en bibellärare sa för en tid sedan: ’Kyrkan började i hemmet, och den kommer att sluta i hemmet.’ Och det håller jag sorgset men ödmjukt med om. Broder Brian

BIBELLÄNK
Hesekiel 38:12-14
Ty du vill plundra och röva och vända din hand mot ödelagda platser, som nu åter är bebodda, och mot ett folk som har samlats från hednafolken och som nu har boskap och ägodelar, där de bor i landets mitt. 13 Saba och Dedan och Tarsis köpmän och alla furstarna skall då fråga dig: Har du kommit för att röva, har du kallat på dina skaror för att plundra, för att föra bort silver och guld, för att ta boskap och gods, för att ta stort byte?
14 Profetera därför, du människobarn, och säg till Gog: Så säger Herren, HERREN: På den tiden, när mitt folk Israel åter bor i trygghet, skall du veta det.

NOTERA: Saba och Dedan är Saudi Arabien och Tarsis och alla furstarna tror jag är Europa och alla kolonialstater, som USA.  –  Broder Brian

NYHETSLÄNK
Israel och palestinierna kommer troligtvis inte att nå fram till en överenskommelse inom ett år, sade utrikesminister Avigdor Lieberman på onsdagen.
På israelisk radio sa utrikesministern att palestinierna ställer för många krav, och att amerikanerna tvingar dem att delta i samtalen. Lieberman försökte dra ner på förväntningarna, genom att säga om öppnandet av nya samtal att, ’det kommer bara vara ännu en tillställning, som alla andra festliga tillfällen’. >>